לכל אחד מאיתנו תחומי חוזק וקושי. כמבוגרים, יש לנו את הזכות והיכולת לבחור עיסוקים התואמים לכישורינו. לעומת זאת, תלמידים לקויי למידה מחויבים להקדיש יום יום שעות ארוכות לעיסוק במקורות הקושי שלהם. דמיינו את עצמכם כל בוקר במשך 6-7 שעות נאלצים לעשות בדיוק את הדבר אותו בו אתם מתקשים, למשל: זכירת שמות של אנשים, התמצאות בדרכים, עמידה מול קהל וכו?. ובנוסף, אחר הצהריים, להכין שיעורי בית או ללכת לשיעורים פרטיים.
מאחר ותלמידים לקויי למידה מתמודדים עם קשייהם באופן אינטנסיבי, מומלץ לסייע להם על ידי חיזוקים חיוביים שונים למען תחושת המסוגלות והביטחון העצמי:
מאחר ותלמידים לקויי למידה מתמודדים עם קשייהם באופן אינטנסיבי, מומלץ לסייע להם על ידי חיזוקים חיוביים שונים למען תחושת המסוגלות והביטחון העצמי:
• כדאי לחזק את תחומי העניין שאינם קשורים ללימודים, כגון: ספורט, אמנות, ריקוד, מוזיקה. אם יש תחום שמושך את הילד, כדאי לעסוק בו כדי שיהיה מקום שבו הילד ירגיש חוויות הצלחה ומסוגלות.
• התנהגות טובה, עזרה בבית, גילויים של עצמאות ועוד, ראויים למחמאות ולתשומת לב.
• לעיתים קרובות כאשר הורים מסייעים לילדים מתקשים בלימודים, הכנת שיעורי הבית המשותפת הופכת למריבה ומלווה באי-שקט ובתסכול. במקרים אלו, יש לשקול מורה פרטי כדי להפחית את המתחים הקשורים ללימודים בבית.
• בתחום הלימודים, חשוב לראות את ההתקדמות של הילד ביחס לעצמו. כמו כן, בכל מטלה לימודית, תלמיד לקוי למידה צריך להשקיע הרבה יותר עבודה מתלמידים אחרים. לכן, כדאי לחזק את המאמץ ולא את הציון. ניתן להגיד: "ראיתי שענית תשובות מלאות על כל השאלות. כל הכבוד!". "כתבת בכתב יפה ומסודר, מצוין". כך ניתן לשמור על מוטיבציה לעבוד ולהשקיע גם אם הציונים נמוכים.
לירון פרימור היא מאבחנת דידקטית ומומחית לטיפול בלקויי למידה. מעבירה שיעורים פרטיים לתלמידים מתקשים, אבחונים דידקטיים והרצאות לצוותי בתי ספר באשר להתמודדות עם לקויות למידה אצל תלמידים.
www.lironprimor.com
www.lironprimor.com